دوران نقاهت بعد از عمل ابدومینوپلاستی
نوشته شده توسط : media

دوران نقاهت بعد از عمل ابدومینوپلاستی برای همه یکسان نیست. بسیاری از متقاضیانی که مایلند عمل زیبایی شکم را انجام دهند، فرم و سایز شکمی مشابهی ندارند. برای اطلاع از مراقبت‌های دوران نقاهت پس از جراحی شکم می‌توانید با مطب دکتر کرامت الله ترابی بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران تماس بگیرید.

در دوران نقاهت تایپ بدنی بیمار، سلامت عمومی و جنس پوست در مراقبت‌های پس از عمل و میزان استراحت تاثیرگذار است. بدن برخی از بیماران برای بازسازی و بازگشت به حالت عادی به زمان بیشتری نیاز دارد، در حالی‌که برخی از افراد ممکن است دو هفته پس از عمل بتوانند فعالیت‌های خود را انجام دهند. چنانچه مایل به انجام عمل ابدومینوپلاستی هستید، می‌توانید به مطب دکتر کرامت الله ترابی مراجعه نمایید.

زمانبندی دوران نقاهت بعد از عمل ابدومینوپلاستی

دوران نقاهت بعد از عمل ابدومینوپلاستی چقدر است؟

دوران نقاهت بعد از عمل ابدومینوپلاستی برای تمام مراجعین یکسان نیست. ممکن است افرادی که سایز شکمی بیشتری دارند و به دلیل سخت بودن روند جراحی، نیاز به دوره بهبود بیشتری داشته باشند. عوامل زیادی بر طول دوره نقاهت و بهبودی پس از ابدومینوپلاستی تاثیرگذار است. مهارت جراح، وسعت عمل جراحی، میزان بافت برداشته شده از شکم، تایپ بدنی، سلامت عمومی و جنس پوست در روند بهبودی افراد تاثیرگذار است.

سن بیمار هم یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای بازسازی پوست شکم است. بدن فرد باید فرصت لازم برای نوسازی داشته باشد تا بتواند به حالت عادی بازگردد. برخی بیماران ممکن است چند ساعت پس از آن مرخص شوند که این مسئله توسط پزشک مشخص می‌شود.

دوره نقاهت هم ممکن است بین دو هفته تا دو ماه ادامه داشته باشد. اگر تغییرات ایجاد شده در ناحیه شکم زیاد باشد، مدت زمان نقاهت و بهبودی کامل بیشتر خواهد بود.

میزان استراحت پس از عمل ابدومینوپلاستی

میزان استراحت پس از عمل ابدومینوپلاستی به دلیل ماهیت تهاجمی این روش نسبت به پیکرتراشی بیشتر است. به علت ایجاد برش‌های زیاد و برای فشار نیاوردن به این برش‌ها توصیه می‌کنیم بین ۷ تا ۱۰ روز استراحت داشته باشید.

شما می‌توانید پس از ۵ روز در منزل قدم بزنید تا خون در بدنتان گردش داشته باشد. پس از این زمان و بهبود نسبی زخم‌ها، می‌توان فعالیت‌های خارج از منزل را انجام داد. اما توصیه می‌کنیم که حتی‌الامکان دو هفته مرخصی بگیرید تا با خیال راحت استراحت کنید.

زمانبندی دوران نقاهت بعد از عمل ابدومینوپلاستی

پس از عمل ابدومینوپلاستی بهتر است به صورت کامل استراحت داشته باشید. در ادامه جدول زمانبندی را ارائه کرده‌ایم که علاوه بر دستور پزشک می‌توانید آن را اجرا کنید تا سریع‌تر بهبود پیدا بهبود یابید.

هفته اول پس از جراحی شکم

هفته اول پس از عمل ابدومینوپلاستی معمولاً جز سخت‌ترین دوران بهبودی است. در این دوران باید انتظار داشته باشید که شکم شما ملتهب یا کبود شود. بعد از جراحی درندهایی در شکم قرار می‌گیرد و باید نحوه تعویض تمیز کردن آنها را یاد بگیرید.

برای کاهش عفونت و خونریزی نیز می‌توانید از آنتی بیوتیک‌ها استفاده کنید. مصرف آنتی بیوتیک‌ها در هفته اول بسیار مهم است، چرا که از بروز عفونت جلوگیری می‌کند.

هفته دوم پس از ابدومینوپلاستی

در هفته دوم دوران پس از ابدومینوپلاستی درد به شدت کاهش پیدا می‌کند و کبودی‌ها کم کم محو می‌شود. اما باید به توصیه‌های جراح در مورد مصرف آنتی بیوتیک و داروهای ضد درد و بستن گن عمل کنید.

در این هفته‌ها فعالیت‌های سبک را انجام دهید. در طی این هفته احتمال بخیه‌های خود را بکشید و بعد مرتباً قسمت برش خود را تمیز کنید و با بانداژ آن را عوض کنید.  به‌علاوه در هفته دوم بهتر است پیاده‌روی سبک را در برنامه خود داشته باشید.

دوران نقاهت از هفته سوم تا ششم

در هفته سوم دوران نقاهت بعد از عمل ابدومینوپلاستی تا حدی به زندگی عادی برمی‌گردید. در این هفته می‌توانید فعالیت‌های سبک داشته باشید. علاوه‌بر این می‌توانید انواع ورزش‌ها را شروع کنید.

توجه داشته باشید که انجام فعالیت‌های شدید ورزشی مانند وزنه‌برداری که فشار زیادی بر شکم وارد می‌کند ممنوع است. در طول هفته سوم تا ششم میزان درد، ورم و کبودی شکم تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

خلاصه مطالب

دوران نقاهت بعد از عمل ابدومینوپلاستی برای تمام متقاضیان جراحی شکم یکسان نیست. هرچه وزن فرد بیشتر باشد، گستردگی جراحی بیشتر است و دوران استراحت برای بهبود بیشتر خواهد بود. در هفته‌های اول تا ششم پس از جراحی حتماً باید مراقبت‌هایی را که پزشک به شما توصیه می‌کند انجام دهید. به‌علاوه از فعالیت‌های شدید مانند بدنسازی و دیگر ورزش‌های سنگین به شدت خودداری کنید.

اگر می‌خواهید سریع‌تر بهبود یابید توصیه می‌کنیم حداکثر تا دو هفته فعالیت‌های حداقلی را انجام دهید. از آنجا که جراحی شکم یکی از پر عارضه‌ترین جراحی‌های زیبایی است، می‌توانید این جراحی را تحت نظر دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران انجام دهید. کادر پزشکی پس از جراحی مراقبت‌های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد تا دچار آسیب‌های احتمالی نشوید. برای دریافت نوبت با شماره‌های درج شده در صفحه اصلی تماس بگیرید.





:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: